Κανόνες Τζιν Ράμι

επίδειξης του Τζιν Ράμι

Ένας άλλος στόχος είναι να μειωθεί η συνολική βαθμολογία των φύλλων που δεν ταιριάζουν στο χέρι του παίκτη (άχρηστα φύλλα) ώστε να είναι μικρότερη από τη βαθμολογία των αντιπάλων του.

Υπάρχουν τρεις τρόποι για να κερδίσετε πόντους και να νικήσετε σε ένα απλό παιχνίδι Τζιν: Τζιν, Χτύπημα και Undercut.

Η τράπουλα

Το παιχνίδι αυτό παίζεται με μια κανονική τράπουλα των 52 φύλλων.

Τα τέσσερα χρώματα:

Τα φύλλα και οι αξίες τους:

1 σημεία2 σημεία3 σημεία4 σημεία5 σημεία6 σημεία
7 σημεία8 σημεία9 σημεία10 σημεία10 σημεία10 σημεία
10 σημεία     

Ο σκοπός είναι να οργανώσετε όσο το δυνατόν περισσότερα από τα φύλλα που κρατάτε στο χέρι σας σε σειρές ή ομάδες φύλλων:

Μία ομάδα αποτελείται από 3 ή περισσότερα φύλλα ίδιας αξίας

ή

Μία σειρά αποτελείται από 3 ή περισσότερα διαδοχικά φύλλα ίδιου χρώματος

ή

Το παιχνίδι
Σε ένα παιχνίδι 2 παικτών, σε κάθε παίκτη μοιράζονται 10 φύλλα. Σε ένα παιχνίδι 3-4 παικτών, σε κάθε παίκτη μοιράζονται 7 φύλλα.
Τα υπόλοιπα φύλλα τοποθετούνται κλειστά πάνω στο τραπέζι, αποτελώντας τη στοίβα αποθέματος (κλειστά) και ένα φύλλο τοποθετείται δίπλα στη στοίβα αποθέματος για να αποτελέσει τη στοίβα απόρριψης (ανοιχτό).

Ένας τυπικός γύρος αποτελείται από δύο μέρη:
Το Τράβηγμα – Ένας γύρος ξεκινά με το τράβηγμα ενός φύλλου από την κορυφή της στοίβας απόρριψης (ανοιχτά φύλλα) ή από την κορυφή της στοίβας αποθέματος (κλειστά φύλλα) και με την προσθήκη του φύλλου στο χέρι σας.
Η απόρριψη - Για να ολοκληρώσετε το γύρο σας, πρέπει να απορρίψετε (“πετάξετε”) ένα φύλλο από το χέρι σας και να το τοποθετήσετε ανοιχτό στην κορυφή της στοίβας απόρριψης.

Εάν τελειώσουν τα φύλλα στη στοίβα αποθέματος, τα φύλλα της στοίβας απόρριψης ανακατεύονται και τοποθετούνται κλειστά για να αποτελέσουν τη νέα στοίβα αποθέματος. Το φύλλο που απορρίπτεται από τον παίκτη που τράβηξε το τελευταίο φύλλο της παλαιάς στοίβας αποθέματος τοποθετείται ανοιχτό δίπλα στο νέο απόθεμα για να ξεκινήσει τη νέα στοίβα απόρριψης.

Τζιν
Ο παίκτης που κάνει “Τζιν” απορρίπτει όλα τα φύλλα που έχει στο χέρι του ταυτόχρονα, χωρίς να υπάρχουν “άχρηστα φύλλα” (φύλλα που δεν ταιριάζουν).

Χτύπημα
Αντί για Τζιν, ένας παίκτης μπορεί να κερδίσει ένα παιχνίδι με “χτύπημα”. Για να γίνει αυτό, οι βαθμοί των άχρηστων φύλλων του παίκτη δεν πρέπει να είναι περισσότεροι από 10.

Οι άλλοι παίκτες μπορούν να “κολλήσουν” φύλλα μόνο στο χέρι του παίκτη που “χτύπησε” και μόνο στις αρχικές ομάδες φύλλων.

Για παράδειγμα: Ο παίκτης που “χτύπησε” έχει Seven of HeartsEight of HeartsNine of HeartsTen of Hearts και ένας αντίπαλος κολλάει Six of Hearts σε αυτό, ο επόμενος αντίπαλος δεν μπορεί να κολλήσει το Five of Hearts.

Με αυτόν τρόπο μειώνονται οι βαθμοί των άχρηστων φύλλων που υπάρχουν στα χέρια των αντιπάλων και είναι μια ανταμοιβή για τους παίκτες που κράτησαν φύλλα για τα οποία ήταν σίγουροι ότι τα χρειαζόταν ο παίκτης που “χτύπησε”.

Ένα παράδειγμα κολλήματος φύλλων (παιχνίδι με 2 παίκτες):

Ο παίκτης που “χτύπησε’ κατεβάζει:

Ο αντίπαλος μπορεί να κατεβάσει δύο ομάδες φύλλων και τα άχρηστα φύλλα του είναι Six of HeartsJack of Hearts και δύο τεσσάρια. Στην περίπτωση αυτή, ο αντίπαλος μπορεί να κολλήσει τον βαλέ και το 6 κούπα στην ομάδα φύλλων με τις κούπες του παίκτη που “χτύπησε”, για να μειώσει τους βαθμούς του από 24 σε 6 μόνο!

Σημειώστε ότι ένας παίκτης δεν επιτρέπεται να κολλήσει φύλλα στα φύλλα του αντιπάλου του που δεν ταιριάζουν.
Σημειώστε ότι, ζόταν ένας παίκτης κάνει Τζιν, ο αντίπαλός του δεν μπορεί να κολλήσει φύλλα στο χέρι που έχει κάνει Τζιν. Αυτό είναι το πλεονέκτημα του Τιν.

Undercut

Όταν ένας παίκτης “χτυπήσει” και ο αντίπαλός του έχει λιγότερους βαθμούς άχρηστων φύλλων – ο αντίπαλος κερδίζει με “undercut”. Ο παίκτης που “χτύπησε” (και έχει χάσει το γύρο) τιμωρείται με 10 επιπλέον βαθμούς.

Βαθμολογία

Χαμένος (Βαθμοί τιμωρίας)

Τζιν Άθροισμα βαθμών άχρηστων φύλλων + 25 βαθμοί τιμωρίας.
Χτύπημα Άθροισμα βαθμών άχρηστων φύλλων μείον οι βαθμοί άχρηστων φύλλων του παίκτη που “χτύπησε”.
Undercut Άθροισμα βαθμών άχρηστων φύλλων μείον οι βαθμοί άχρηστων φύλλων του παίκτη που έκανε Undercut. Ο παίκτης που “χτύπησε” παίρνει 10 επιπλέον βαθμούς τιμωρίας.

Πίνακας πληρωμών για απλά παιχνίδια:

Ο νικητής παίρνει πάντοτε τουλάχιστον το 75% του συνολικού επάθλου, ενώ το υπόλοιπο 25% μοιράζεται στους υπόλοιπους παίκτες. Το ποσοστό αυτών των παικτών υπολογίζεται με βάση την αναλογία των βαθμών τους προς τους βαθμούς του νικητή, εφόσον απέχουν από την 1η θέση λιγότερους από 50 βαθμούς τιμωρίας.

Για παράδειγμα, κάντε κλικ εδώ.