Κανόνες Ράμικαμπ

Παίξτε Δωρεάν

Οι Κανόνες του Παιχνιδιού

Το παιχνίδι του Ράμικαμπ έχει σχεδιαστεί για τη συμμετοχή 2 έως 4 παικτών. Το παιχνίδι περιλαμβάνει 104 πλακίδια. Κάθε πλακίδιο φέρει έναν αριθμό, κίτρινο, μπλε, κόκκινο και μαύρο (κάποιες φορές τα χρώματα διαφέρουν). Όλοι οι αριθμοί από το 1 έως το 13 εμφανίζονται δύο φορές σε κάθε χρώμα (και έχουν κάποιο διακριτικό σχέδιο). Το πλακίδιο με τον αριθμό 1, μπορεί να τοποθετηθεί είτε πριν από το «2» είτε μετά από το «13», όμως δεν μπορεί να τοποθετηθεί και στα δύο ταυτόχρονα. Έτσι η σειρά 13 – 1- 2 δεν θεωρείται έγκυρη.

Τα τέσσερα χρώματα

Τα φύλλα* και οι αξίες τους

     1point     2σημεία     3σημεία     4σημεία     5σημεία
     6σημεία     7σημεία     8σημεία     9σημεία     10σημεία
     11σημεία     12σημεία     13σημεία     15σημεία

* Οι όροι «Φύλλο» και «Φύλλα» σε αυτή τη σελίδα αναφέρονται σε πλακίδια

Στόχος του παιχνιδιού του Ράμικαμπ είναι να είστε ο πρώτος που θα συνδυάσει όλα τα πλακίδια του χεριού και θα απορρίψει το τελευταίο του. Μπορείτε να συνδυάσετε τα πλακίδια δημιουργώντας «Τρίο» ή «Κλίμακα » ή κολλώντας ή αναδιαρθρώνοντας τους ήδη κατεβασμένους συνδυασμούς ώστε να φτιάξετε έναν καινούριο.

Τρίο = τρία ή περισσότερα πλακίδια της ίδιας αξίας και διαφορετικού χρώματος

Κλίμακα = τρία ή περισσότερα πλακίδια συνεχόμενης αρίθμησης και ίδιου χρώματος

Το παιχνίδι

Όλοι οι παίκτες παίρνουν από 14 πλακίδια. Τα υπόλοιπα τοποθετούνται σε στοίβες των 7. Το τελευταίο τοποθετείται ανοικτό στη στοίβα απόρριψης (καλάθι αχρήστων). Αντίθετα από πολλά άλλα παιχνίδια ράμι στα οποία ένας παίκτης ξεκινά τη σειρά του τραβώντας ένα φύλλο και πετώντας ένα άλλο, στο Ράμικαμπ το παιχνίδι οι κινήσεις αυτές διαφέρουν κάπως, και επηρεάζονται από συγκεκριμένα γεγονότα του παιχνιδιού.

Για να ξεκινήσει να κατεβάζει φύλλα στο τραπέζι μπροστά του, ένας παίκτης πρέπει να συνδυάσει μια ομάδα φύλλων, των οποίων η αξία ξεπερνά τους 30 πόντους. Μόλις ο παίκτης έχει δημιουργήσει την πρώτη του κλίμακα ή το πρώτο του τρίο, θα μπορέσει να κατεβάσει, να κολλήσει και να αναδιαρθρώσει τα πλακίδια χωρίς περιορισμούς. Στην αρχή κάθε γύρου, ο παίκτης έχει δύο επιλογές. Εάν ο παίκτης έχει σχηματίσει τρίο ή κλίμακα ή μπορεί να επέμβει σε κάποιο άλλο συνδυασμό κινείται και απορρίπτει (πετάει) ένα πλακίδιο, στο καλάθι των αχρήστων. Σε περίπτωση που ο παίκτης δεν μπορεί να φτιάξει ομάδα ή να κολλήσει ένα πλακίδιο σε μεγαλύτερους συνδυασμούς, πρέπει να τραβήξει ένα φύλλο από την κορυφή της στοίβας απόρριψης. Εάν τραβώντας, βρει κάποιο χρήσιμο φύλλο, φτιάχνει συνδυασμό. Τέλος απορρίπτει ένα πλακίδιο.

Πέρα από αυτές τις διαφορές, το Ράμικαμπ έχει κι ένα μοναδικό χαρακτηριστικό. Μπορείτε να πάρετε τα πλακίδια από την αρχική τους θέση και να τα τοποθετήσετε σε άλλους συνδυασμούς. Κάθε παίκτης στη σειρά του μπορεί να ανασυντάξει όποια Κλίμακα ή Τρίο επιθυμεί, αρκεί οι συνδυασμοί του να είναι έγκυροι. Παρακάτω υπάρχουν μερικά παραδείγματα αναδιάρθρωσης των συνδυασμών:

  1. Ο παίκτης κολλάει ένα πλακίδιο σε ένα τρίο/ ή κλίμακα (όπως γίνεται και στα περισσότερα παιχνίδια ράμι). Για παράδειγμα, σε μία μπλε σκάλα με 4-5-6- ο παίκτης μπορεί να κολλήσει το 7 ή το 3.
  2. Ο παίκτης σπάει ένα σετ που αποτελείται από 4 πλακίδια. Π.χ. Υπάρχει ένα Τρίο που αποτελείται από τέσσερα 8άρια. Ο παίκτης μπορεί να το σπάσει και να πάρει το ένα 8άρι για να φτιάξει μια κλίμακα με 8-9-10.
  3. Ο παίκτης κολλάει ένα πλακίδιο σε κάποιον συνδυασμό, ενώ αφαιρεί ένα άλλο για να το χρησιμοποιήσει αλλού. Ας πούμε ότι έχουμε μία κόκκινη κλίμακα 8-9-10. Ο παίκτης μπορεί να κολλήσει το 7 και να αφαιρέσει το 10 για να φτιάξει ένα καινούριο τρίο με 10άρια.
  4. Ο παίκτης σπάει μία κλίμακα για να φτιάξει δύο καινούριες. Έστω ότι έχουμε μία μπλε κλίμακα με 2-3-4-5-6. Ο παίκτης έχει στο χέρι ένα μπλε 4άρι και ένα μπλε 5άρι. Μπορεί να χωρίσει την κλίμακα (να πάρει το 6άρι) και να προσθέσει τα δύο πλακίδιά του για να φτιάξει δύο καινούριες : μία με 4-5-6 και μία με 2-3-4-5.
  5. Ο παίκτης μπορεί να σπάσει αρκετούς συνδυασμούς ταυτόχρονα για να δημιουργήσει έναν καινούριο. Παράδειγμα: έχουμε δύο ομάδες μια κλίμακα με συνδυασμό 5-6-7-8 κίτρινο, και ένα τρίο με τέσσερα 5άρια μπλε. Ο παίκτης διαθέτει ένα πράσινο 5άρι στο χέρι, οπότε μπορεί να πάρει το κίτρινο 5άρι της κλίμακας, και το μπλε 5άρι από το τρίο και να σχηματίσει ένα νέο τρίο με τρία 5άρια κίτρινο-μπλε-πράσινο.

ΣΗΜΕΙΩΣΗ : ένας παίκτης δικαιούται να σπάσει ένα τρίο ή μία κλίμακα μόνο εάν ισχύει ένα από τα παρακάτω:

  1. Ο παίκτης έχει ήδη δημιουργήσει τον πρώτο του συνδυασμό. Μπορείτε να ρυθμίσετε την περιοχή του συνδυασμού αμέσως μόλις δημιουργήσετε την πρώτη σας ομάδα, αρκεί να είναι έγκυρη και με αξία μεγαλύτερη των 30 πόντων, χωρίς να σπάσετε άλλους συνδυασμούς του τραπεζιού.
  2. Δεν μπορείτε να σπάσετε κανέναν συνδυασμό χωρίς να κολλήσετε τουλάχιστον ένα φύλλο.
  3. Στο τέλος της σειράς σας, όλοι οι συνδυασμοί στο τραπέζι πρέπει να είναι έγκυροι (τρίο ή κλίμακες).

Μόλις ένας παίκτης έχει τακτοποιήσει την περιοχή του και έχει προσθέσει ένα συνδυασμό πλακιδίων, μπορεί να πετάξει ένα φύλλο στο καλάθι των αχρήστων (στοίβα απόρριψης) και να τελειώσει. Αυτό που κάνει το Ράμικαμπ τόσο ενδιαφέρον είναι ότι οι παίκτες μπορούν να ανακατατάξουν την περιοχή όπου κατεβάζουν τους συνδυασμούς ανάλογα με το πώς επιθυμούν να παίξουν. Οι υποδείξεις και η Στρατηγική Ράμικαμπ θα σας βοηθήσουν να κερδίσετε το παιχνίδι !

Το Τέλος του Παιχνιδιού

Το παιχνίδι του Ράμικαμπ τελειώνει όταν ένας παίκτης συνδυάσει όλα τα φύλλα του χεριού του και κατεβάσει το πλακίδιο στην τελευταία στοίβα απόρριψης. Όταν ο παίκτης κερδίζει, η αξία των πλακιδίων που έχουν απομείνει στα χέρια των αντιπάλων του μετατρέπεται σε βαθμούς τιμωρίας για εκείνους και σε θετικούς βαθμούς για τον ίδιο. Για παράδειγμα: Ο παίκτης Α κερδίζει, ο παίκτης Β έχει σύνολο 25 πόντους, ο Γ έχει 17 και ο Δ έχει 18. Η κατάταξη των παικτών θα είναι η εξής:

  1. 1Η ΘΕΣΗ – Παίκτης Α με 60 θετικούς βαθμούς.
  2. 2Η ΘΕΣΗ – Παίκτης Γ με 17 βαθμούς τιμωρίας.
  3. 3Η ΘΕΣΗ – Παίκτης Δ με 18 βαθμούς τιμωρίας.
  4. 4Η ΘΕΣΗ – Παίκτης Β με 25 βαθμούς τιμωρίας.