Κανόνες Τρίπολη

Παίξτε Δωρεάν

Οι επίσημοι Κανόνες της Τρίπολη

Το παιχνίδι που έγινε γνωστό ως Τρίπολη εφευρέθηκε από τον Στάνλι Χόπκινς (Stanly Hopkins) το 1932. Από την αρχική εκδοχή του παιχνιδιού, προέκυψαν πολλές ακόμη παραλλαγές, και οι περισσότερες βασίζονται στους ίδιους κανονισμούς.

Το παιχνίδι είναι σχεδιασμένο για τη συμμετοχή 2 έως 9 παικτών (αν και κάποιοι υποστηρίζουν ότι ο καλύτερος αριθμός παικτών είναι από 4 έως 7), και απαιτεί τον ακόλουθο εξοπλισμό : Μάρκες, μία απλή τράπουλα, μολύβι και χαρτί για την καταγραφή των βαθμολογιών, και τον πίνακα της Τρίπολη. Το παιχνίδι διαθέτει αρκετές παραλλαγές, όμως αυτή είναι η πιο δημοφιλής!

Η ροή του παιχνιδιού

Σύμφωνα με τους κανόνες της Τρίπολη, στην αρχή του κάθε γύρου όλοι οι παίκτες πρέπει να τοποθετήσουν μάρκες σε κάθε τμήμα του πίνακα (σύνολο 9 μάρκες) ακόμη και εάν υπάρχουν ήδη μάρκες στον πίνακα από προηγούμενους γύρους.

Έπειτα, η «μάνα» μοιράζει τα φύλλα της τράπουλας σε όλους τους παίκτες, ενώ μοιράζει και ένα επιπλέον χέρι που δεν ανήκει σε κανέναν. Είναι πιθανό κάποιοι παίκτες να λάβουν περισσότερα φύλλα από άλλους, όμως δεν έχει σημασία, εφόσον το παιχνίδι αποτελείται από γύρους, και αυτό θα αλλάξει από γύρο σε γύρο.

Σε περίπτωση που η «μάνα» είναι δυσαρεστημένη με τα φύλλα που πήρε στο χέρι, μπορεί να τα ανταλλάξει με το επιπλέον χέρι (χωρίς όμως να δει τι περιέχει το έξτρα) και να τοποθετήσει το αρχικό της χέρι στη θέση του πλεονάζοντος.

Πρώτος Γύρος – Κούπες

Αφού έχουν μοιραστεί τα φύλλα, οι παίκτες αρχίζουν να παίρνουν μάρκες από τα τμήματα του πίνακα, ανάλογα με τα χαρτιά τους. Για παράδειγμα, ένας παίκτης που έχει Ρήγα Κούπα, θα πάρει μάρκες από το σχετικό τμήμα. Ένας παίκτης που έχει κέντα 8-9-10 του ίδιου χρώματος, θα πάρει μάρκες από το αντίστοιχο τμήμα. Σε περίπτωση που περισσότεροι από έναν παίκτες έχουν κέντα φλος, τότε οι παίκτες θα μοιραστούν τις μάρκες εξίσου. Εφόσον υπάρχει ένα έξτρα χέρι που δεν χρησιμοποιείται από κανέναν, κάποιες μάρκες θα μείνουν στον πίνακα. Σε αυτή την περίπτωση θα παραμείνουν ως έχουν για τους επόμενους γύρους.

Δεύτερος Γύρος – Πόκερ

Στο δεύτερο γύρο του παιχνιδιού, κάθε παίκτης διαλέγει τα πέντε καλύτερα φύλλα του χεριού του για να σχηματίσει Πόκερ, και το Πόκερ ξεκινά. Ένας παίκτης μπορεί βέβαια να μην χρησιμοποιήσει τα καλύτερα φύλλα του, για να μην τα αποκαλύψει πριν την επόμενη φάση.
Το γύρο ξεκινά ο παίκτης που κάθεται δεξιά της μάνας. Μπορεί να Ποντάρει ή να πάει Ντούκου. Οι άλλοι παίκτες μπορούν επίσης να κάνουν το ίδιο. Εάν όλοι οι παίκτες πάνε ντούκου, τα χέρια αποκαλύπτονται και το καλύτερο χέρι κερδίζει το Ποτ*

*. Ποτ = τα χρήματα ή οι μάρκες τα οποία διεκδικούν οι παίκτες.

Σε περίπτωση που ένας παίκτης ποντάρει οι επόμενοι παίκτες δεν μπορούν να πάνε Ντούκου. Ωστόσο, μπορούν να κάνουν τα ακόλουθα:

Να αποσυρθούν από το γύρο του Πόκερ, πηγαίνοντας Πάσο (και κάνοντας αυτό να παραιτηθούν από το Ποτ (Πάσο)
Να ακολουθήσει το ποντάρισμα (τα βλέπει)
Να ανεβάσει το ποντάρισμα [να βάλει περισσότερα από τον προηγούμενο παίκτη (Ρελάνς)]
Οι γύροι κινούνται με τη φορά των δεικτών του ρολογιού εκτός εάν συμβεί ένα από τα εξής:

Όλοι οι παίκτες πάνε πάσο εκτός από έναν. Σε αυτή την περίπτωση ο τελευταίος παίκτης κερδίζει το Ποτ και δεν χρειάζεται να δείξει τα φύλλα του. Αυτό σημαίνει ότι το Ποτ δεν το κερδίζει απαραίτητα το καλύτερο χέρι.
Όλοι οι παίκτες που δεν πήγαν πάσο είδαν το Ποντάρισμα. Σε αυτή την περίπτωση, οι παίκτες που είναι ακόμη μέσα στο παιχνίδι, θα δείξουν τα φύλλα τους, και ο παίκτης με το καλύτερο χέρι κερδίζει το Ποτ. Σε περίπτωση ισοπαλίας, οι παίκτες που ισοφάρισαν, θα μοιράσουν το Ποτ.
Γενικά, σε αυτή τη φάση του παιχνιδιού, συνηθίζεται να αποφασίζουν ποιο θα είναι το ανώτερο όριο πονταρίσματος.

Τρίτος Γύρος – ο γύρος του Ράμι

Σε αυτό το στάδιο οι παίκτες ενώνουν τα φύλλα από το γύρο του πόκερ με τα υπόλοιπα φύλλα του χεριού τους. Ο παίκτης που ξεκινά είναι ο νικητής του δεύτερου γύρου (σε περίπτωση ισοπαλίας, θα ξεκινήσει εκείνος που κάθεται στα δεξιά του παίκτη που μοιράζει). Ο πρώτος παίκτης απορρίπτει το χαμηλότερης αξίας φύλλο του, από οποιοδήποτε χρώμα (η επιλογή χρώματος δεν έχει σημασία).

Αφού απορριφθεί το εναρκτήριο φύλλο, οι υπόλοιποι παίκτες απορρίπτουν τα φύλλα τους σε σειρά πίσω του. Η κίνηση μπορεί να τελειώσει για δύο λόγους: α) ένας παίκτης απορρίπτει τον άσσο, έτσι η σειρά ολοκληρώνεται και β) κανένας από τους παίκτες δεν διαθέτει το επόμενο φύλλο της σειράς (βρίσκεται στο έξτρα χέρι ή στο νεκροταφείο, εφόσον έχει ήδη χρησιμοποιηθεί).

Στο τέλος του γύρου, ο παίκτης που κατέβασε τον άσσο ή το μεγαλύτερο φύλλο, πραγματοποιεί την επόμενη του κίνηση απορρίπτοντας το μικρότερο φύλλο από το χρώμα της επιλογής του/της (σημειώστε εδώ ότι το χρώμα δεν μπορεί να είναι το ίδιο με το προηγούμενο).

Η παρτίδα ολοκληρώνεται όταν ένας από τους παίκτες απαλλαγεί από όλο του το χέρι. Ο νικητής παίρνει όλες τις μάρκες από την περιοχή που ονομάζεται « τζάκποτ » . Επίσης παίρνει μάρκες από τους αντιπάλους ανάλογα με τα χαρτιά που τους έχουν απομείνει στο χέρι.

Στην περίπτωση που ένας παίκτης απορρίψει το τελευταίο φύλλο της σειράς (άσσο ή κάποιο άλλο τελικό χαρτί) και δεν μπορεί να απορρίψει φύλλο γιατί όσα του έχουν απομείνει στο χέρι ανήκουν σε προηγούμενα χρώματα που έχουν απορριφθεί, την επόμενη κίνηση θα την κάνει ο παίκτης στα αριστερά του. Εάν κι ο επόμενος δεν μπορεί τότε θα κινηθεί ο μεθεπόμενος (πάλι στα αριστερά) μέχρι κάποιος εκ’ των παικτών να μπορεί να κατεβάσει. Εάν κανείς από τους παίκτες δεν καταφέρει να κινηθεί, ανοίγει ένα καινούριο φύλλο, και κάθε παίκτης τοποθετεί μάρκες στο τζάκποτ αντίστοιχες με την αξία φύλλων του χεριού του. Ο νικητής του επόμενου online Ράμι γύρου θα πάρει όλες τις μάρκες που περιέχει το τζάκποτ.

Ολοκλήρωση και Τέλος του Παιχνιδιού

Σύμφωνα με τους κανόνες της Τρίπολη, το παιχνίδι τελειώνει όταν οι παίκτες θελήσουν, ή αναλόγως του προκαθορισμένου ορίου. Στο τέλος του παιχνιδιού είναι πιθανό να έχουν απομείνει κάποιες μάρκες, οπότε οι επιλογές είναι δύο: (1) να μοιραστούν οι μάρκες που έχουν απομείνει μεταξύ των παικτών (2) να ξαναπαίξουν το γύρο του Πόκερ χωρίς πονταρίσματα, πράγμα που σημαίνει ότι ο κάθε παίκτης θα λάβει ξανά 5 φύλλα και ο νικητής του γύρου θα πάρει και τις μάρκες που απέμειναν.

Εάν σας αρέσει να παίζετε παραλλαγές της Τρίπολη και άλλα παιχνίδια Ράμι σας προτείνουμε να λάβετε το λογισμικό του παιχνιδιού εντελώς δωρεάν και να συναντήσετε χιλιάδες παίκτες από όλο τον κόσμο που ήδη απολαμβάνουν τα διασκεδαστικά και συναρπαστικά παιχνίδια μας, όπως το Οκλαχόμα Τζιν, το Ράμι 500 και το Κουμ-Καν 40.